Summa sidvisningar

lördag 31 mars 2012

SEG MORGON

Idag blev det ingen ordning på morgonen och jag tror att kl 05,31 är alldeles för tidigt att kliva ur sängen. Efter frukost, kaffe och tidning kände jag mig fortfarande inte riktigt vaken, faktiskt lite ont i halsen också, såå.....jag kröp isäng igen, och omskött av Lila, somnade jag om ett par timmar. Efter nytt uppstigningsförsök och dusch sitter jag nu här med en stor mugg kaffe, och lite mer vaken ska jag försöka ta igen mina försummade bloggdagar. Vet faktiskt inte var de tagit vägen och kvällarna blev så sena, att det inte fanns annat än sängen i mina tankar.
Idag har vi, efter en natt med över åtta minusgrader, en soligt vacker dag och den vita nysnön lockar till en långpromenad längre fram. Det skulle nästan var kul att se hur läget är uppåt berget, nu lär inga skidåkare ta illa upp om man promenerar på deras spår, risken kan vara att man får halka sig fram. Vårat berg, som faktiskt är två, nämligen Knöppel- och Vitberget, är en underbar terräng att vandra i, genomkorsat av oändliga stigar och framför allt så nära till. Absolut stadens oas! Däruppe kan man också låta fantasin dra iväg till äldre tider då det höggs sten däruppe till bl a stadens husgrunder. Ett slit som knappast går att föreställa sig och hur gick transporteringen till, det är ju minst sagt oländig terräng.

För dagens fortsättning finns inga andra stora planer, kanske åker vi  ut och börjar leta efter en ny TV-soffa, det är väl den pågående vårstädningen som triggar igång önskningarna på förändring, om inte annat så är det roligt drömma.

I förra inlägget skrev jag om de färdigvirkade hararna, nu kommer de på bild. också.

Här på soffan får de sitta kvar ett tag till, och som från intet kommer tanken på, att i frysen finns också en hare,  den ska dock inte ligga kvar där länge till utan tillagas under påsken!

Nu är kaffekoppen tom, likaså huvudet, och för övrigt har jag inte heller ont i halsen längre och det känns lovande för fortsättningen av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar