Summa sidvisningar

söndag 1 april 2012

HELGSLUT

Så är det dags att avsluta helgen, som varit lugn och stilla, kall och idag gråmulen, solen har inte orkat ända fram och dessutom kom lite snö, men inte i den mängd som kommit i Umetrakten enl. TVn. Om det nu inte var lurendrejeri förstås, 1:a april som det är men i vart fall aprilväder. Hoppas bara att vi får både varmare och soligare påskväder.

Lugnt och stilla som sagt, så jag blev tvungen att muntra upp mig själv lite extra genom att ta fram symaskinen. Sydde en gardin till badrummet, lite 80-talsstuk i ett rutigt pastellfärgat, ljusblått-starkt rosa- gult-ljusgrönt, tyg. Bildbevis kan inte visas eftersom jag inte blev nöjd med fotot. Det blev jag däremot med matfotot. Jag hade väl aldrig kunnat tro att jag skulle ge mig på att fota mat, men när jag såg färgerna i grytan kunde jag inte låta bli. Det är lunchens ratatouille som serverades med cous-cous och finskt mörkt rågbröd.



Till middag blev det, för att fortsätta matpratet, färsk pasta m spenat och en röra av röd lök, paprika (igen), sockerärter, turkisk yoghurt, lite chili och vitlök plus kräftstjärtar och ruccolasallad. Det dög bra och nu ska påskmaten planeras. Det ligger redan en bit lax i kylskåpet på gravning, en eller ett par sillinläggningar ska göras och då är 5-minuterssillen verkligen bekväm att ha som grund. I övrigt så finns en hare i frysen som jag ska ägna lite omsorg ett par dar innan påskaftonen då vi ska ha den till middag. Nog om mat nu, klockan drar iväg mot midnatt och sängen lockar men först  några sidor i boken innan jag släcker - och slocknar.

1 kommentar:

  1. MMMmmmmmm...nu blev jag hungrig, Majbritt! Recept kanske???
    Kram

    SvaraRadera