Summa sidvisningar

onsdag 21 mars 2012

BÖCKER OCH FÖNSTERPUTS

Dagen började som vanligt med promenad med ett hundkräk, nej jag menar att hunden kräks och hade gjort det redan ett dygn. Under den dryga timme vi gick tillsammans visade hon inga kräktendenser, det kom dessvärre ett par timmar senare. Enl. veterinär rör det sig om magsjuka och man kan ju bara hoppas att den slutar ganska snart, det förefaller inte vara särskilt upphetsande att ta hand om.

Min promenadkompis Ronja
Direkt efter lunch åkte jag ner till stan och överlämnade ett litet bidrag till min tandläkare, som efter undersökning hade sett nog och sa att allt var bara bra, det var skönt att höra och nu dröjer det ända fram till jul innan det blir dags för nästa besök. När jag gick därifrån kunde jag inte hålla emot när fötterna drogs in på Bokia, naturligtvis gick jag med lätta steg ut därifrån med en kasse böcker, fyra st för 159 kronor, 50% på reapriset!


Jag skulle kanske passa på att presentera min katt lite närmare, hon kommer troligtvis att återkomma rätt ofta  och förgylla mina inlägg. Hon är av rasen Burma, färg lila,  med fullständiga namnet Kikirikis Diva Delilah och född  16 oktober 2002.  Innan hon kom till oss hade jag tänkt ut ett annat namn, men när vi fick se henne visste vi att det var Lila hon fick fortsätta lyssna till.

Jag passade också  på attt titta in på Telia och kolla telefoner, det bytet får vänta till hösten tror jag, måste ha nåt att längta efter! Väl hemkommen putsade jag sovrumsfönstret och satt upp nytvättade gardiner, blir alltid så nöjd när jag gör det jag planerat. Ja och då hade det blivit hög tid att laga middag, som idag blev färsk pasta med en rotsaksröra och sallad på ruccola, kiwi, färskt fikon och parmesanost.

God natt............................................i morron en ny dag i paradiset!

3 kommentarer:

  1. Gomorron!
    Denna evinnerliga hundmagsjuka!! Och det är ju inte lätt att undvika den heller, eftersom dom stoppar nosen överallt! Vi har nog haft en släng av den redan. Utan mat ett tag och sen kokt ris, brukar hjälpa, fast det rådet har dom säkert fått redan. Lyckades undvika Bokia igår! Har en bunt olästa böcker...än.
    Hon är söt kissemissen och ser verkligen ut att ha en egen vilja! =D
    Du...det finns fler fönster här!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Ronja kräks fortfarande och får ris i små portioner, och nu på morron träffade jag en som berättade att det sprungit en skabbräv här uppe, polisen har tillkallats för att skjuta den. Men...visst har du nya fönster, putsningfria?:D Kram

      Radera
    2. Nä int tusan är dom pustningsfria int! Och dom som pustar köksfönstret gör inget bra jobb ;)
      Skabbräv det var bra att veta. Våran förra hund fick skabb, inge kul.
      Kram

      Radera