Summa sidvisningar

lördag 24 mars 2012

VACUUM

Vacuum is space that is empty of matter. Nåja kanske inte så illa, men lite nollställd  eller åtminstone sömnig känner jag mig idag. Gårdagen blev långdragen och det blev en sen middag när vi kom hem. Lasarettsbesöket tog tid och resulterade i en akutremiss för operation, sambon har besvär i vänster hand och det var som väntat karpaltunnelsyndrom, så den blir kanske av tämligen snart. Jag, som varande det mentala stödet, satt ensam i ett kalt väntrum och fördrev tiden med att virka, det var påskharens fru som fick ett par framben/armar och ett halft öra, resterande öron och huvud  tar inte så lång tid och sen återstår bara monteringen.


När vi kom hem togs vi emot en misslynt, hungrig katt, middagstiden var ju länge sedan passerad  och det tolererar hon inte. Hon, Lila, har en egenhet som vi inte helt kan räkna ut. Hon placerar alltid någon av sina favoritleksaker/råttor i närheten av ytterdörren när hon är ensam hemma.  Jag berättade det för min veterinär en gång och hon tolkade det som tecken på övergivenhet eller nåt liknande. Igår var det den lilla, nästan söderälskade råttan vi mötte på dörrmattan. Kärlek?


Apropå kärlek såg jag en underbar liten video från Djurskyddet i Skellefteå som väl inte kan tolkas som annat än öm omtanke!
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151407257715696

Gårdagens planerade shopping blev inte av,  jag fick ytterligare alternativ till det jag tänkt köpa, vilket innebär ytterligare betänketid. Varför finns det så mycket att väja mellan. På alla nivåer vare sig det bröd, mat eller you name it. Det blir Expressen/Aftonbladet hela tiden och stor risk att det här uttrycket blir verklighet! "Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa resten av ditt liv stående på ett ben!" Bevare mig väl.

1 kommentar:

  1. Monica Lindholm24 mars 2012 kl. 10:28

    Majbritt, de flesta av våra Burmor bär runt på leksaker när vi är borta, även Burmillan Manda. Hon plockar två vita sittande möss som hon lägger på mattan i vardagsrummet, där sitter de bredvid varandra och väntar på oss, mössen alltså. På morgonen när jag går upp sitter hon kvar i sängen och ropar. En timme senare när jag går in för att bädda sängen, då har hon burit upp ett antal leksaker i sängen, sitter själv rak i ryggen och säger någonting till mig. Vet ännu inte vad hon säger.
    Vi kan se vem som saknat oss mest, beroende på vad som ligger i hallen och väntar. Alltså, rätt så normalt beteende skulle jag säga eftersom de inte gillar att vi lämnar dem. Vi har flera katter, men trots det är det inte populärt vi går ut, trots de har sällskap av varandra.

    SvaraRadera