Summa sidvisningar

onsdag 28 mars 2012

VIRKPROJEKTET KLART

Efter jag avslutat dagens städning, alltså det jag i förväg bestämt mig  för att göra idag, vek jag lite tvätt och gjorde middag. Ingen större arbetsinsats med den idag, hade en omgång italiensk köttfärssås i kylen som mikrades och nykokt spagetti därtill. Bekvämt, snabbt och fort bortstädat.

Hamnade som vanligt i TVsoffan och avslutade virkningen, så nu sitter herr och fru hare med välfylld äggkorg och väntar på påsken, det kommer en bild så småningom. Nu måste jag skärpa mig och sticka volanghalsduken klar innan jag börjar på nåt nytt handarbete, men den där halsduken är det absolut tråkigaste jag satt stickorna i, det är en barnsligt lätt stickning men seg att få ur händerna. Det är en riktig fluga, många behöver bara en enda kväll för att göra en, och förresten inte bara en utan många. Och jag slår bakut och slänger stickningen åt sidan för den tråkar ut mig. Vad nästa projekt blir har jag ännu inte bestämt mig för, fast det finns ju saker som blivit liggande inte helt klara, sk ufon, jag vet att det är sånt som borde prioriteras, men lusten att göra det är inte stor. Det borde finnas någon som  tar emot saker som ska monteras, det kan inte vara bara jag som inte gillar det momentet och dessutom blir jag inte nöjd med mitt eget arbete. Plaggets utseende hänger på en välgjord, snygg montering.

Nu har klockan tagit ett stort kliv och jag ska krypa till kojs, några sidor i boken blir det ändå innan John Blund gör entré, hoppas han är mindre instabil i natt, vill inte vara vaken ett par timmar  från halv två-tiden.

God Natt................................................................i morgon en ny dag i paradiset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar