Summa sidvisningar

tisdag 13 mars 2012

VANLIG TISDAG

Skriva på kvällen, får väl se om det kan bli en vana, det kan ju så fort bli  eftersom det sägs att en gång är ingen gång  och två gånger en vana och jag börjar med en gång.


Tisdagar är promenaddag med gänget, som består av ett stigande - och varierande - antal damer med glatt humör. Vi går gemensamt ca 45 min och eftersom vi har tillgång till många promenadvägar kan den, som av någon orsak inte orkar, gå en kortare sväng. Idag  gick vi på ett skoterspår, bred som en autostrada och i strålande sol, det var så skönt, Jag försökte också att bli bättre vän med mina nya gångstavar, sk Bungy Pump,  helt annan teknik, svårare och framför allt mer konditionskrävande än vanliga gångstavar.


Vi sammanstrålar i vår områdeskyrka och äter lunch, idag hade en av personalen hembakad räkpaj att bjuda på, som blev det allmänna valet, det var bara jag som envisades med att äta sallad. Men pajen fick högsta betyg.


När jag kom hem tog jag en liten soffpressare och passade på att avsluta Gustavs grabb av Leif GW Persson. Sen på eftermiddan veckohandling på MAXI, också tisdagsvana, och middagen i dag blev korv- och rotsaksgryta. Som vanligt avslutades dagen i soffhörnan framför TVn, slötittade och virkade på en påskhare som fortfarande är huvudlös, vilket man inte kan säga om Leif GW (återigen) som jag följt med intresse följt under vinter i Veckans brott.


Mitt uppbrott från soffhörnet bestämdes av katten som mycket hörbart krävde sin kvällsmat. Hon har vant sig att sätta in tassen bakom en lämplig tavla i rummet, dra ut den lite och sen släppa taget för att på så sätt tala om att hon kräver uppassning. Innan hon kom till oss beskrev hennes uppfödare henne som mycket bestämd liten dam som "med järntass skulle komma att styra sin familj" . Kan bara konstatera att vi är hennes underdåniga betjänter som hon belönar med kel och mys, oftast spinnande företrädesvis  i någons knä eller famn.




Alla dagar avslutas för min del på samma sätt, på väg till sängen kollar jag av datorn och sen väntar en stunds läsning innan jag slocknar. I kväll blir det en ny bok, Eldvittnet av Lars Kepler.


God natt.....................och i morgon en ny dag i paradiset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar