Summa sidvisningar

söndag 18 mars 2012

PÅSKHARE

Det är ett tag innan det är dags med middagsmaten som idag blir pasta (färsk sådan) med en stark räk-och spenatsås, det går ganska fort att laga tilll och då passar jag på att skriva lite innan. Apropå mat gjorde jag igår parmesanpanerad fläskfile, risotto med italienska örter och det smakar  lika gott varje gång, efterrätt blev fruktsallad på honungsmelon, sharon och kiwi.

En lugn och solig söndag utan nåt större äventyr, känns bra det också emellanåt. Har virkat en påskhare, ha ska få sig en fru tänkte jag, så jag gör en hare till,  med lite mer feminin look kanske. Här sitter han och väntar med tom äggkorg, den ska också fyllas med olikfärgade ägg.

Jag använder Fugagarn från Maxi och hela längden är bortår 50 cm. Roligt att göra  "onödessaker" också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar