Summa sidvisningar

torsdag 28 februari 2013

RAPPORT....


...från en byggarbetsplats. 


..och varifrån kommer strömmen?


Nu är rouletten igång, nu snurrar  det mer än vanligt, och nu gäller det verkligen att kreativiteten aktiveras, det gäller nya lösningar för diverse kökssysslor och om än tillfälliga så blir det spännande utmaningar. Micron har fått fin plats  i tvättstugan på tvättbänken men kafebryggaren borde jag nog ha i band för att hitta den, eftersom placeringarna ändras hela tiden och ha den  stående på golvet är faktiskt inte riktigt bekvämt. Egentligen borde jag kanske ha packat en campingväska med det nödvändigaste eftersom det alltid funkar jättebra när man åker iväg på några dagars utflykt, sen kunde man ju ha intalat sig själv att campingen ligger i vadagsrummet. 


Hmm, vilken idé, att jag inte kom på den tidigare. Spisen ska jag försöka få behålla, behöver nog koka nån panna potatis och ris emellanåt, för övrigt blir det micrad mat. Jag har fyllt frysen med älgköttsoppa, kålsoppa, ugnskotletter, pastagratäng, köttbullar, pannbiff, pannkaka med bacon och svamp. palt, korvgryta och kanske nåt mer, och nog ska väl det hålla oss vid liv 2-3 veckor.



Ådringsmålat
Rivningen har alltså börjat och det har gått riktigt bra, nu finns köket i delar  på altan, i uterummet, på bron och i snickarboa. Sambon tycker det blivit aningen trångt därinne, men det finns en plan för återanvändning av en del skåp förutom det som får en sista färd till Degermyrans ÅVC. Luckorna, ådringsmålade av sambons far, som var en mycket skicklig yrkesman, kommer att ha ett fortsatt liv både i huset och i stugan. Enligt kökssäljaren hade det funnits många inredningar här omkring av hans hand, lätta att känna igen pga hans speciella stil





Det som återstår av gamla köket, spisen som jag nog inte släpper taget om förrän den nya är på plats, diskmaskinen urkopplad och diskbänken åker ut i morgon. Efter det blir det till att diska i garaget, men jag har fått förslag att använda engångsartiklar, och det är faktiskt en god idé, så jag får väl komplettera på Ö&B.








I kväll kom kökssäljaren förbi med en pärm innehållande allt gällande det nya köket och jag som har ett  hemligt intresse för hus och planlösningar har råpluggat ritningarna och det  ÄR ROLIGT. Men...materiallistan är lång. Och det blev sannerligen den här dagen också, dags att nanna kudden nu.

1 kommentar:

  1. Birgitta zakrisson28 februari 2013 kl. 17:55

    Med all den maten du lagat så tror jag att ni klarar er utan kök i många veckor. Om det mot förmodan inte skulle räcka kan ni alltid gå på restaurange./Birgitta

    SvaraRadera