Summa sidvisningar

lördag 7 april 2012

HAVET

Inser att jag svikit bloggen några dagar nu och jag ska försöka ta igen med en liten återblick. Veckan som gick alldeles för fort egentligen innehöll förutom de vanliga dagsrutinerna lite påskförberedelser;  städning, pyntande i begränsad omfattning och så är det ju det där med maten. Man vill ju ha lite extra gott till en storhelg och samtidigt begränsa mängden, en balansgång med vissa fallgropar.

För att inte tala om GODIS, först och främst ska det finnas en fylld korg till påskkärringarna som mellanlandar, man vill absolut inte göra de små sötnosarna besvikna.  Sen MÅSTE  man ju själv också få en fylld skål och märkligt nog, hittar vuxenfingrana både korg och skål. Jag själv, som en gång i tiden, fick ord om mig att inte ens kunna köpa godis, stoppar glatt allt i munnen.............och nog är det gott alltid.

Idag bär det av ut till havet i det soliga och vackra vädret. Gör i ordning en fikaväska med tillräckligt innehåll som räcker till lunch därute och sen hoppas jag att det finns en skön solskensvägg att sitta vid. Stillheten och tystnaden där ute är osannolik och att få förlora blicken i fjärran, med både öppet vatten och naturligtvis is, är en nåd.

Nu till choklad- och kaffeflaskorna, och återkommer så småningom. Glad fortsättning på Påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar