Summa sidvisningar

måndag 16 april 2012

THE SAME PROCEDURE.......

Måndag, start på en ny vecka och bara rutinjobb hela dagen, plock och tvätt och stök och mat. Matlagningen var enkel, lite kålsoppa från förra veckan till lunch och ratatouille med matvete till middag. Sambon understod sig att knorra lite men åt ändå snällt upp sin mat, enbart vegetariskt är inte en favorit så att säga. Kanske kan jag ha lite förståelse, han var just hemkommen från sin vatttengympa och var ganska sugen på mat. Till mitt försvar vill jag framhålla att i stället serverades tidig middag eftersom jag själv skulle iväg på min egen gympa. Nåväl, han överlevde och återfanns i snickarboa när jag kom hem igen.

Kollade sen på TV, 1:ans nya serie Hjälp, vi  ska  flytta ihop och....imponerades inte särskilt, rörigt och snuttigt= korta sekvenser, så det blir nog inte nån favorit i fortsättningen. Skulle nog ha tittat på reprisen av Mästarnas mästare i stället, hockeyn kom i första hand i går kväll. Och i morron kväll är det dags igen och jag som INTE brukar se särskilt mycket sport på TVn kan ju inte låta bli nu, okey, jag har min stickning, jag lyssnar ju och kan snabbt se vad som händer. Jag satte förresten igång med en sockstickning igår kväll som variation till senaste tidens virkande.

Om det görs rätt kan stickning lugna en orolig själ. Stickning gör ingen skada på en rofylld själ heller.
Elizabeth Zimmerman (uppfann rundstickan)

Gårdagen som var en alligenom skön dag då jag också färdigställde den virkade figur jag tidigare visade i bild som separata  delar . Det blev som synes en busig liten fröken som  sitter framför TVn  och klänger i lampan men också sköter katten (inte Lila dock!) Funderar nästan på att göra en i enbart svart-gult (varför det kan man ju fråga sig just nu), men lite beror det på vad som händer närmaste tiden!!!









Det drar ihop sig till sänggående och några sidor i boken innam jag somnar. Imorgon en ny dag i paradiset......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar