Summa sidvisningar

söndag 22 april 2012

OBJUDEN GÄST

Det har varit uppförsbacke flera dar nu, i torsdags skolkade jag från gympan, mådde inte 100% på fredag men tänkte att en promenad skulle nog göra susen och kanske, kanske inte. Vilade i går med sockstickningen i händerna och det kändes precis som det var vad jag behövde. Vaknade i morse i vargtimmen till en dag fylld av olust.

Säg till om jag stör Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.
Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen.

Eeva Kilpi

Men... nu har elendeseländet visat sitt fula tryne och jag plundrade omedelbart Alvedonburken för att anlägga moteld! Känns som om en förkylning knackar på, och jag vill absolut inte öppna upp för sånt otyg nu. Tyvärr har jag troligen en kompis i min närhet, sambon påstår också att han känner sig vissen. 

               Om din svårighet kan övervinnas, varför bekymra dig? Om den inte kan övervinnas, varför bekymra dig?

Fortsättningen av dagen blir stillsam sittning i soffhörnet, men stickningen får däremot inte vila, ska försöka göra sockorna klara. Jag förstår nu varför det inte kändes särskilt inspirerande att överhuvud taget börja sticka, vilket var en aning överraskande.

Middagsmatlagningen blir enkel, en wok på benfri kotlett, grönsaker och cous-cous.

Vädret lättar inte på något sätt upp stämningen heller,  en knappt synlig rörelse i tallarna och  visserligen har det slutat snöa, men är gråmulet och gatan utanför ser ut att vara både spårig och slaskig. Det får nog lov att komma värsta värmen nu, om vi ska få någorlunda snöfritt till Valborg. Månaden maj är, som alltid, späckad med jobb, som ska hinnas med, innan det blir sommar.  Det går så fort nu så man borde inte sova när natten faller på..............eller

Jag sätter mig ned ett tag tills brådskan har gått över

I brist på annan inspiration kryddar jag idag med dikter och ordspråk att begrunda.

Livet är kort
BB
GB TV
IQ AB Ba BC C TV
FF LP EP UKV LSD
SSU RFSU
 TV
vpl OP
SKF LO ABF TV
SKF PR TCO DN TV
SKF VD SAF SvD TV
ATP KDS TV
GB TV
TV
TV
STOP

Tage Danielsson


1 kommentar:

  1. Men int ska väl du dratta dit nu!
    Älskar Tage Danielsson! Fick den där dikten på en kokerskekurs, faktiskt. Den är verkligen bra!

    Ja jag kanske ska proppa i mej i förebyggande. Har två superförkylda ungdomar hemma i helgen. Så det hostas till höger och vänster!
    Krya på dej, så ska jag ta det lugnt =D
    kram

    SvaraRadera