Summa sidvisningar

fredag 21 mars 2014

FRAMSTEG

Nu något nytt för min del, ska med viss försiktighet närma mig paddan och för första gången skriva ett inlägg och det har dessutom av olika orsaker gått ett bra tag sen senast.  För att börja med vädret, det helt outtömliga samtalsämnet  där ingen får vare sig rätt eller det maktbejakande sista ordet. Igår vårdagjämning och dagen började med strålande sol från klar himmel, men den förtjusningen förbyttes ganska snart till grå himmel, snöfall och kalla vindar. På kvällen när jag kom hem från gympan, uppvärmd och lite på gång, skottade jag  bort den lätta snön från garageuppfarten. Tidigt i morse fick jag lov skotta mig fram till brevlådan för att hämta tidningen och då var det tung klabbsnö - snögubbesnö - minst 15 cm.Gårdagens natt temperatur på ca 13 minus har stigit till bara en minus, omväxlande men inte särskilt kul.                                  

Förra veckan skulle jag få hem min nyinköpta dator, inkopplingen blev lite besvärligt tidsödande och slutade med att firman plockade in vissa delar för koll och jag passade på att åka iväg ner till Sundsvall över veckoslutet. Åkte tåg, från Umeå. Norrbottniabanan saknas oss verkligen, att sitta i Umeå nära en timme sent på kvällen är ingen höjdare. Hemkommen igen fortsatte datorinstallationenq och allt fungerade, till en början, men innan gårdagens slut hade också datorn slutat, med andra ord helt lagt av. Så nu får jag börja dagen med förnyad kontakt med datafirman. Och jag som får en sån himla huvudvärk när dessa tekniska prylar konstrar. Ibland kan man väl tycka att de lever sitt eget liv, men varför inte parallellt med mitt då? Fast paddan är då fortfarande positivt samarbetsvillig. 

Eftersom en olycka sällan kommer ensam så fick jag ännu ett bakslag igår och redan till frukost. Tyckte det var något oväntat hårt i muslin, usch för skräp var min första tanke. Sen kände jag kratern i min mun. Tandläkartid den sista mars.

Ja jag vet inte hur man i dessa negativa rader kan hitta något framsteg men jag hade tanken att det handlade om att jag förnyade och förändrade min datorutrustning, att jag utvecklar mitt förhållande till paddan och att besöket i Sundsvall gav mig förnyade krafter och välmående. Viktigt och välkommet framsteg !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar