Summa sidvisningar

tisdag 4 mars 2014

FETTISDAG

Mulet och grått men lyckligtvis promenaddag med glada gänget. Eftersom det är första tisdagen i månaden lyxar vi till lunchen och "går ut" och äter d v s vi byter ut den vanliga  lunchen på Café Banjamin. Idag vandrar vi ner till Skellefteå Kraft Arena och restaurang Rinkside där det bl a serveras stekt fläsk med raggmunkar och bruna bönor, naturligtvis dessutom semlor. Rejäl husmanskost så det föreslår, krävs nog att man inte satsar på närmaste promenadvägen hem eller kanske ännu hellre, en extra runda senare under dagen, men gott blir det sannerligen.Skulle tro att den ugnsbakade fisk med potatismos som också finns på menyn inte kan konkurrera!

Egentligen skulle jag väl skriva inlägg vid dagens slut men för mig känns det bra att i stället göra det i på morgonen, som ett sätt att väcka livsandarna. Samtidigt är det ganska svårt att kunna påminna sig vad den gångna dagen innehöll, men jag skriver ju inte heller en ren dagbok utan det blir en splittrad kompott och då spelar det inte någon roll vilken tid på dagen det är. Som bekant kan det ju t o m gå veckor mellan mina inlägg, men det kan väl vara så att om jag svamlar fram något varje dag så blir det till slut en vana också. 

Igår fyllde jag dagen med massor av telefonsamtal till bl a TSV, försäkringsbolag, banker, bokade tider och betade av en hel del nödvändiga åtgärder. Så ....... nu är bl a bilen registrerad i mitt namn, återstår bara det allra värsta; att få ut den ur garaget och sätta sig i förarsätet, trycka på knappen och rulla iväg. Fy, fy, fy vad jag gruvar mig, men första hjälpen kommer jag att ha av en förträfflig ung man som jag har full tillit till. Jag skulle väl inte behöva känna så här inför bilkörningen men faktum är att det är över fyra år sen jag satt vid ratten senast och dessutom är det en ny bil. Anledningen har varit att jag tyckte mig inte se tillräckligt bra, ett glasögonbyte i somras gjorde susen och synen kändes återställd, något som inte stämde på tidigare glasen antar jag. Jag lyckades dock skjuta upp att börja om att köra igen och så var det ju detta med den nya bilen och dess nymodigheter. Men, som alltid, man ska inte lämna saker och ting ogjorda, en dag kan det bli oåterkalleligen för sent.

Allt pappersarbete tog mycket tid - och ork - från gårdagen inklusive att jag lagade både lunch och middag, fortfarande inget avancerat men det blev först egengjorda hamburgare och sen en soppa till middag gjord på vitlök, broccoli och potatis, god med lite överströdd parmesan och creme fraiche. Efter dagens matorgie blir det nog bara en tallrik uppvärmd soppa till middag, nån måtta får det lov att vara på njutningarna!

Jag hann aldrig till mina handarbeten igår, energin räckte inte så långt. Efter gympan, dit vi gick-klafsade fram-i riktigt slaskföre slappade jag i soffan med en kopp te och det var de hele för den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar