Summa sidvisningar

torsdag 16 januari 2014

NYTT FÖRSÖK

Eftersom datorns samarbetsvilja uteblev under gårdagen, d v s jag kunde inte dela blogginlägget via min Facebooksida och nu kan jag inte låta bli att kolla hur det fungerar idag.  Det gick visserligen att länka bloggen men det kändes å andra sidan som en omväg, men om det inte går idag heller är jag övertygad om att  spöken finns.

Trots att det blev onödigt lång tid som jag ägnade åt datorn igår, jag kan nämligen inte låta bli att med min ringa/obefintliga kunskap, testa och kolla om ett problem går att rätta till, så blev gardinerna bytta i två rum. Vardagsrummets vise män (gardinmönstret!) fick ge plats åt nygamla längder som får gå an tills jag hittat någonting bättre. Fast det som gjorde min dag i går var ändå Tralalala! den nya soffan som då äntligen kom på plats! Det blev bra och bekräftade att det var rätt tänkt från början. Det visade sig också att allt med den tidigare levererade soffan var fel t o m storleken, inte undra över den stora besvikelsen, att jag helt nonchalerat att den tagit plats i mitt hem och tacksamt såg att den åkte ut.

Dessutom, tänka sig, jag fäste trådar och fyra par sockar blev helt klara, återstår två par, som jag tar hand om idag. Lovikkasockorna ska nu behandlas med såpa och hett vatten, gnuggas ordentligt och när de torkat, ruggas upp för att bli riktigt mjuka och gosiga. Avslutningsvis dekoreras de med traditionellt broderi och är sen klara att värma kalla fötter.

Vad som jag sen ska ta mig till i handarbetsväg är jag inte  alls på det klara med men får väl se över vad som finns i garnlådorna. Funderar lite på något projekt typ Sticka och hjälp som går ut på att tillverka sockar, vantar och mössor till hjälpbehövande, i första hand uteliggare i storstäderna. Det skulle kanske kännas mer meningsfullt än att sticka för mina egna byrålådor. Till min kommande resa ska jag kanske ha med en virkning, tror det blir en Tony Irving-sjal, har ett stort nystan som ligger och väntar, och det blir ett perfekt arbete skulle jag tro. 

För övrigt verkar det som kylan håller i sig, som lägst har det varit drygt 20 minus under natten och temperaturen ser enligt prognosen ut att sjunka under dagen. Men det är härligt se att det ljusnar trots en gråmulen himmel,  dagen är redan en och en halv timme längre, idag dessutom fullmåne.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar