Summa sidvisningar

onsdag 22 januari 2014

ISKALLT LÄGE

Nu måste jag ta en liten skapande paus för att hämta , ja vad det nu kan vara som behövs, inspiration eller någon annan färdighet som ger mig mod och styrka att fortsätta mitt lilla projekt. Jag ska hänga tavlor i rummet och har haft ett förslag till beskådande några dagar och bestämde att idag ska det ske. Således har jag måttat, spikat och hängt, men inte blev jag nöjd med resultatet inte och det vete gudarna hur jag vill ha det, men jag måste tänka ut en annan ordning. Det är ju minsann inga märkvärdiga objekt det handlar om men jag vill ändå uppnå någon slags harmoni på väggen. och det är inte lätt att se hur det kommer att ta sig ut i förväg. 

Temperaturen utomhus åker upp och ner men det är bedövande vackert vinterväder, gnistrande vit snö, alla träd rimfrostiga och rätt vad det är tittar en strålande sol fram, inte så mycket av den varan idag dock, men riktig vinter är det i alla fall. Hoppas att det fortsätter ett tag så att det blir av att promenera mer regelbundet. 

Jag har egentligen inte så mycket att skriva om men var i lördags på en trevlig utflykt upp till Luleå för att fira en nybliven förskollärare.



I samband med examensceremonin dök en liten obstinat tanke upp. Bland det stora antalet utexaminerade fanns endast två manliga studenter. Det borde i mitt tycke varit om inte hälften så åtminstone många fler med tanke på den viktiga roll de har i små barns utveckling. I min fantasi tänker jag på hur lätt barnen präglas och omgiven av endast kvinnor är det nära till hands att en traditionell kvinnosyn fortsätter att konserveras. 

Eftersom jag just nu lider av total idétorka så avslutar jag dagens aktiviteter och ägnar den fortsatta dagen åt middagsbestyr och TVsoffan och den stickning som är på gång. Jag har börjat sticka saker som så småningom ska få värma händer, fötter och knopp på några uteliggare, hoppas jag. Under  Stockholms-resan, nedräkningen har liksom börjat nu, har jag bestämt att ha med mig virkning av grytlappar, det är nätt och enkelt, och idag skaffade jag multifärgat garn till det projektet. 

Avslutningsvis lägger jag in en bild på de färdiga Lovikkasockorna, tyvärr är inte färgen rättvisande, broderiet är ljusgrått och svart, definitivt inte grönt som bilden visar!





2 kommentarer:

  1. Dom är fina ändå, fast det int blev rätt färg på fotot!
    Tavlor är trevligt, men ack så jobbiga att få dit man vill. Du får göra som proffsen i alla dom här bygg/görom programmen, lägg tavlorna på golvet som du vill ha dom på väggen. Sen har jag aldrig förstått HUR man ska få upp dom på väggen sen?! Man har ju ett snöre på baksidan som aldrig är lika långt!
    Tror ibland att killarna är lite osäkra på om dom vågar jobba med barn. Pga alla pedofilanklagelser som varit. Men dom behövs i barnomsorg och skola. Det skulle även vara en mormor eller farfar som kunde komma och vara med. För alla barn har kanske inte sina i närheten. Nä nu ska jag skuta....SLUTA :D ögonen faller igen och jag har rättat allt det jag skrivit och det blev svamligt iaf! Natti natti!

    SvaraRadera
  2. Golvet var en bra utgångspunkt och nu är väggen klar efter Myyycket måttande, puh ;)

    SvaraRadera