Summa sidvisningar

måndag 12 augusti 2013

UTFLYKT

Uppe med tuppen, som vanligt kanske ska tilläggas, men idag har jag en alldeles särskild plan. Ska ta bussen upp till Norsjö, för det första därför att jag fortfarande inte mer än prövat  köra bil  mer än en kort sträcka, det var inte nåt större problem men osäkerheten sitter  i skallen efter drygt tre års avhållsamhet. Eftersom mina nya glasögon tycks fungera utmärkt och så även min förmåga till avståndsbedömning ska jag nog långsamt öva upp körförmågan. 

Det andra skälet till Norsjöbesöket är att hälsa på grannens lilla flicka!! Hon är visserligen inte så liten längre och sedan länge bosatt på annan ort men gör årliga besök här uppe. Det är fantastiskt roligt att återigen ses, när jag flyttade hemmifrån var hon ännu inte vuxen och vi har väl inte haft möjligheten att lära känna varann, men det är det här med rötterna, det finns en gemenskap i bakgrunden som känns väldigt trygg. 

Just nu har jag en kaka i ugnen till förning, har varit ute och plockat solvarma hallon till den och hoppas den kommer att smaka - med lite grädde till kanske. Vädret för dagen verkar lovande så nu ser jag fram emot en härlig dag tillsammans med en mycket livlig, glad och trevlig person. 

Jag måste också smyga in en liten kattnotis - förvånande? Nej inte alls! Vid besöket i Sundsvall fick Lila prova ligga på en fleesepläd fodrad med teddy och den var toppen, tyckte hon. Alltså var det bara att hitta en liknande när vi kom hem - och den fanns på Rusta, till halva reapriset dessutom! Nu ligger hon mjukt och skönt när hon tittar på TVn, om det inte är fåglar på gång, då sätter hon sig nedanför apparaten!

2 kommentarer:

  1. Visst har du laddat bössan!? Den enda Björn vi har här är grannen och han är för närvarande i USA!
    Nää jag ska inte klaga på vädret och årstiden, jag gillar hösten ;) Plus att det blir bättre luft att andas.
    Ha det så trevligt på utflykten. Du slipper iaf bli översvämmad, ja visst ja det var Umeå, här lär vi nog int få så mycket.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade en fantastisk utflykt och ingen björn i sikte! Enl SVT får vi idag en försmak av hösten och inte är väl det särskilt kulmen håller med dig att hög, klar höstluft är underbar och höstfärgerna är ju så fantastiska. Kram.

      Radera