Summa sidvisningar

tisdag 18 september 2018

VILKEN DAG!




  


Det är gårdagens resultat som föranleder detta euforiska utrop! Jag som nästan börjat förtvivla över den förlorade energin  och framför allt oförmågan till klar målsättning. Och i för sig är ju det naturliga målet att få en för mig själv godtagbar ordning i lägenheten men jag har lämnat frågan om tid öppen, det får ta sin tid och bli när det blir. Avslappnad och skön tanke men inte helt tillfredsställande. En svag natur förfaller lätt i ett latmanstillstånd och resultatet låter vänta på sig, man blir lite lessen i roten. 

Eftersom jag hade ett planerat telefonsamtal att ringa i går så gjorde jag det och elektrikern som det gällde lovade komma hit om ca en vecka och efter det har jag förhoppningsvis fungerande belysning överallt. Dagen därpå kommer Ikeatransporten och då krävs montering. När jag ändå kommit igång ringde jag den trofaste snickaren som omedelbart lovade komma den 1 oktober och det blir så att säga början till slutet. Det handlar om en garderobskombination och jag kan få undan mina kläder som ligger  i stora högar på stolarna och fortfarande i lådor för att inte tala om trängseln i klädkammaren. 

Det blev en mycket bra start på dagen så efter en snabb tur ner till stan för att hämta teaterbiljetter fortsatte jag upp till Solbacken och Rusta. En liten transportkärra som i deras ordbruk kallas magasinskärra, och en steghylla var föremålen jag planerat köpa en längre tid men inte funnit i affären  trots att dessa skulle finnas enligt uppgift på deras hemsida- Efter att personalen funnit att det fanns en av vardera produkterna i affären startade operation Sökninng. Jag hade ju tidigare själv letat och det fick också den personal som hjälpte mig göra.Möjligheten att den lilla transportkärran gått ut utan att passera kassan fans som en rimlig förklaring! Det behövdes ytterligare hjälp och se, högst upp på en hylla bland måleriartiklar fanns en enda kärra, den jag behövde! Steghyllan som också var den sista som fanns hade vi hämtat under vägen men då kom problem nr två.Hur skulle jag kunna få med mig ett nästan två meter långt platt paket plus den lilla kärran? Jag hade nämligen inte bilen med. Och .... det var just den lilla kärran som blev den naturliga lösningen, det den var speciellt lämpad för så att säga. Att jag dessutom precis hann fram till lokalbussen och träffade på en hjälpsam chaufför var en extra poäng. Alltnog, jag lyckades ganska smärtfritt komma upp i lägenheten med de eftertraktade prylarna.

Platta paket, som är lågprisaffärernas kostnadslösning innebär också montering och det kunde jag naturligtvis inte låta bli att ta mig an. Hyllan kom på plats men jag väntar tills jag får hjälp med att förankra den. Vill inte gärna skruva i väggarna själv, rädd att det då går snett och som den lite petiga natur jag är, skulle det störa mig i evigheter. 

Hur som helst det kändes skönt med gårdagens resultat som jag tycker förde mig en bit framåt men det kostade! Jag somnade stilla ifrån teven och missade kvällens inslag i programserien om sökandet av arvingar. Det går leva med, finns ju både repris och play. 

Nu väntar träff med promenadgänget för dagens vandring med efterföljande lunch, I kväll dessutom den andra visningen av Filmstudions program. Apropå teaterbiljetterna jag köpte var det till Västrbottensteaterns julföreställning, Hasse och Tages Julafton, som redan är livligt bokad. Jag har dessutom köpt biljetter till ett par lunchföreställningar för att inte tala om det som ytterligare väntar; Edda Magnasson, Stacey Kent och Jojje Wadenius. Jag tycker mig ha väldigt mycket att se fram emot


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar