Summa sidvisningar

söndag 12 augusti 2018

FLAGGAN NEDTAGEN

Nedtaget och flyttat



Här är jag återigen efter ett mycket långt uppehåll. Tid har tyvärr inte funnits för filosoferande i bloggen, mitt fokus har varit totalt inriktat på att slutföra flyttning och inte minst tömningen av huset. Men ....... tursamt nog har allt ett slut, så även detta!

Skylten indragen och flaggan nedtagen på 23:an och vajar i fortsättningen på terrassen till min lägenhet. Skylten eller egentligen min egentillverkade keramik ska också få plats där. Och äntligen har flyttprocessen landat och jag är nu installerad i min nya bostad omgiven av ännu ett kaos som kanske tar stor del av hösten att ordna upp.

I torsdags kunde jag plocka med mig de allra sista prylarna och flyttstädningen blev kollad av de nya husägarna till full belåtenhet. För övrigt var jag själv också mycket belåten med städfirmans arbete och rekommenderar dem gärna.

Luften  eller var det orken som tog slut så totalt när jag landade i lägenheten på kvällen. Slocknade totalt i soffan och kunde med svårighet ta mig till sängen där sömnen fortsatte hela natten. Vaknade ganska mosig och behövde hela förmiddagen för att komma på rätt köl. Tog helledigt resten av dagen, rantade lite på affärer och kollade bl a på en ny tevebänk. Köpte lite färdiggrillat och potatissallad till middag, sen ännu en kväll i John Blunds sällskap. Fanns ingen möjlighet att hålla korpgluggarna öppna.

I går åkte jag som planerat ner till stugan med en del grejer, längtar så förtvivlat att äntligen få vara vid havet på ’semester’ ett tag nu. Om några dagar så ska jag bara lata mig där. Det blev bara en kort visit, träffade och pratade med grannen ett tag och åkte sen tillbaka. Men kors vad soffan drog när jag kom hem, kunde inte alls stå emot och vad hände då om inte ett besök av den efterhängnse John  Blund som stannade minst ett par-tre timmar. Det i sin tur gjorde att för första gången på minst en månad kunde jag hålla mig vaken hela kvällen, så det kanske finns hopp om en förnyad vakentillvaro.


Från mitt kök där jag sitter och skriver just nu

För övrigt försöker jag ordna upp det mest basala, har idag plockat ut allt som bara stuvats in skafferiet huller om buller och utan möjlighet att ens hitta saltet eller nåt annat livsnödvändigt. Nu är allt placerat i en ordning som jag först och främst måste lära mig och för det andra rimligtvis försöka hålla.

På så sätt tänker jag mig att allt eftersom vidga cirklarna och få till en fungerande tillvaro, det kommer att ta tid och så får det bli. Förutsättningarna är ju annorlunda nu men inte desto mindre trevliga. Jag känner mig redan nu hemma här och trivseln är bl a min egen uppgift att fixa vilket jag tror kommer att gå bra.

För övrigt slog det mig en dag medan hustömningen pågick att jag ville absolut inte flytta tillbaka. Jag har trivts så bra i huset och kände fullständig harmoni där tillsammans med min sambo. Efter hans bortgång blev tillvaron aldrig mer densamma, och jag känner stor tillfredsställelse över att ha kommit fram till detta beslut i tid. I tid för att om möjligt skapa mig en ny innehållsrik tillvaro.

Känns som ett något trevande försök att skriva ner några av mina tankar, förhoppningsvis kommer jag igång  lite bättre framöver när jag kommit till ro. Tror också att med lite distans till de senaste månadernas stök och bök kommer reflexionerna över den här stora omställningen, vad som händer inombords tillika med allt yttre runt omkring.

 Även Lila tycks ha funnit sig tillrätta här, hon har bl a nu äntligen accepterat sin hängmatta, den elementhängda säng hon aldrig brydde sig om när hon fick den, så den har varit förvisad till vinden under många år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar